Friday, November 29, 2013

perlu ke tajuk?


penatnya hari ni..............

aku tau hari ni akan jadi x best dari awal lagi, sebab firstly aku terlepas subuh, semua jadi x kena, keluar rumah tertinggal phone, pergi bank 4,5,6,7 kali. plan nak mop rumah and lipat baju x jadi, sorang member buat kite rasa kecik hati, sekarang dok rumah sorang sorang rasa sunyi.

Teringat borak dengan kawan, die kata family die besar susah nak kumpul semua, tapi sgt close, walaupun masing masing banyak komitmen kawan, kerja, usrah, etc etc, tapi xde pulak rasa distant amongst family member.

then aku teringat sorang kawan cakap pasal keberkatan. huraian die macam ni, bile kite kejar akhirat and cinta ALLAH, ALLAH akan memelihara kita, memberi berkat dan rahmat. so aku macam nak cipta satu doa,

" Ya ALLAH, aku mohon keberkatan dalam setiap saat dalam hidup aku, bantulah aku dalam cita-cita dan impianku demiMU, walau sesibuk mana aku dalam urusan kerjaya ku, bantulah aku untuk memberi masa, kudrat, wang, kasih sayang dan perhatianku untuk ibu bapaku, adik beradikku, nenek nenekku, makcik dan pakcikku, sepupu sepupu ku, kaum kerabatku, sahabat sahabat ku, jiran-jiran ku, dan insyaallah, adik adik ipar ku, anak-anak saudara ku, dan seterusnya suami, anak anak, mertua, ipar duai, kaum kerabat baru dan diriku sendiri, Semoga hubungan kita, semakin hari semakin intim,aku mohon walau apa pun terjadi, pelihara cintaku terhadapmu"

sebab aku rasa, macam kes kawan aku yang aku cerita tu, mungkin sebab allah memberkati keluarga mereka, walaupun jarang jumpa, tapi hubungan kekeluargaan tetap utuh, dan aku kagum.

aku pernah rasa puas sangat bila aku kerja bersungguh sungguh, tapi pada masa yang sama aku dapat attend keduri kahwin and dapat spend time dgn keluarga,sedara and sahabat dan ziarah org sakit dan bile dapat accomplish banyak to do list dalam masa yang singkat. aku rasa itulah keberkatan masa.

dan hari ni, macam x berapa nk best sangat, tapi ada few good things that happened today:

- dapat makan nasi lemak best kt sg merap dgn ayahsu, suhail and Aisha
- check in ticket untuk family balik Malaysia
- transfer duit (yg ni paling mencabar)
 apa pun aku cuba sehabis baik to make today better than yesterday, tapi macam x pulak,wallahualam. semua pun insyaallah ada hikmahnya. tapi rasa x best sebab start hari dengan subuh gajah dan zuhur dinosaur.

semoga esok lebih baik. ameen ya rabb.

No comments: